TATIN DE PRÉSSEC AMB MELMELADA

Quan fem una tatin, sempre penso que ho fem tot al rebés. És tant fàcil, que gairebé les pots fer amb els ulls tancats. La massa la fem amb un robot de cuina, per la comoditat i la rapidesa. Tot i així, us posem la recepta.

La tatin encara que la coneixem més és la de pomes, la podem fer de moltes fruites o verdures diferents, depenent del moment de l’any i de la fruita que trobem al mercat, la podem adaptar. Aquesta característica m’encanta. En un dels tastos+ maridatges, la vàrem fer de tomàquets cirerols, algun dia us explicarem la recepta. Una recepta que són moltes receptes, què més podem demanar?

Pel setembre arriben els préssecs de vinya, els més dolços, d’aquest en fem la melmelada, però sempre intentem fer algun pastís, batuts, compotes, etc la tatin no falta mai.

 

Préssec

La recepta:

 

Ingredients:

Per la massa:
  • 180g de farina
  • 75g mantega freda tallada a daus
  • 40g d’aigua freda (no m’he equivocat, grams)
  • 60g de sucre
  • un polsim de sal
per la tatin:

 

Fem la massa amb el robot de cuina, el que tenim nosaltres són 10 segons a velocitat 6. Un cop feta, en fem una pilota i l’envoltem amb paper film, i la deixem reposar a la nevera.

 

 

Posem el escalfar el forn a 180º d’alt i baix.

En un motlle de 24 cm, el pintem amb mantega.

Preparem el “caramel”, realment no és el caramel, però l’utilitzarem com a tal. Agafarem 200g de melmelada, amb 3 cullerades d’aigua calenta, i ho barregem.

Posarem la melmelada damunt del motlle, i al damunt hi anem posant el préssec, tant podem tallar-los a grills com fer-ne meitats.

Quan l’estem fent, hem de tenir en compte que quan la tinguem feta, tot el què està sota estarà al damunt.

 

Traiem la massa de la nevera i l’estirem amb un corró enfarinat. Ha de quedar d’uns 5mm.

Posem la massa al damunt del préssec, i tallem la massa sobrant.

 

Enfornem durant uns 30-35 minunts, la massa ha de quedar torradeta.

 

La deixem refredar, però quan estigui tèbia, la girem.

 

Us recomano que us la mengeu acabada de fer, sola o acompanyada amb nata o crema…

 

Tatin de préssec

 

Deixa un comentari

0

Comença a escriure i apreta Enter per cercar